U B Y T O V A C Í Ř Á D
(ke smlouvě o ubytování)
Společnosti:
IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE
| Obchodní firma/název: Ubytování J.T. s.r.o.
| Sídlo společnosti: Kolovratská 58/1, Strašnice, 100 00 Praha 10
| Identifikační číslo: 06403018, Daňové identifikační číslo: CZ06403018
| Právní forma: Společnost s ručením omezeným
| Spisová značka: z obchodního rejstříku, vedeného Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 281553
| Datum vzniku a zápisu: 4. září 2017
1) Základní ustanovení
- Ubytování hostů v hotelu Astory (dále také „hotel“) se uskutečňuje na základě smlouvy o ubytování uzavřené podle ustanovení § 2326 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, na jejímž základě hotel poskytuje ubytovanému přechodné ubytování na ujednanou dobu a ubytovaný (dále také „host“) se zavazuje uhradit ubytovateli za ubytování, za místní poplatky a za služby s ním spojené ve lhůtě stanovené tímto ubytovacím řádem, či smlouvou o ubytování předem sjednanou částku.
- Smlouva o ubytování (dále také „smlouva“) je uzavřena vždy písemně, elektronicky, popř. ústně. K dodržení požadavku formy postačí alespoň písemné či, e-mailové potvrzení objednávky rezervace, či telefonická, popř. ústní rezervace.
- Uzavřením smlouvy host souhlasí se smlouvou i s tímto ubytovacím řádem a zavazuje se jej dodržovat.
- Práva a povinnosti smluvních stran výslovně neupravená smlouvou jsou upraveny tímto ubytovacím řádem a ceníkem služeb ubytovatele. Stanoví-li smlouva něco jiného než tento ubytovací řád a/nebo ceník ubytovatele, použije se smlouva.
- Hotel zaručuje všem hostům poskytování kvalitních služeb odpovídající dané kategorii hotelu.
- Při příjezdu do hotelu host ohlásí svůj příjezd na recepci hotelu. Recepčnímu je host povinen předložit platný doklad totožnosti. Na základě jeho předložení je zapsán a ubytován. Host dostane do užívání po dobu pobytu čipovou kartu od elektronického zámku dveří do pokoje. Host je povinen předejít ztrátě, zničení, poškození této karty, jakož i zpřístupnění třetím osobám, které nejsou přímým účastníkem smlouvy uzavřené mezi hotelem a hostem.
- Počet osob na pokoji odpovídá počtu osob přihlášených k ubytování. Host se zavazuje oznámit jejich přesný počet při přihlášení. Hosté nesmí bez souhlasu hotelu přenechat prostory určené k ubytování jiné/třetí osobě, která není součástí smlouvy o ubytování.
1) Práva a povinnosti hosta
- Z bezpečnostních důvodů se hotelový host se při příchodu do hotelu a při poskytování služeb prokazuje svým jménem a číslem svého pokoje.
- Ve zvláštních případech (např. z důvodu havárie v pokoji, pozdního příjezdu apod.) může hotel nabídnout jiné ubytování, než bylo původně sjednáno, avšak nesmí se podstatně lišit od potvrzené objednávky.
- Host je povinen při příjezdu do hotelu upozornit recepci na své případné zdravotní problémy (invalidita, poškození zraku, sluchu apod.). Tato informace může pomoci zabezpečit v případě potřeby lékařskou pomoc, nebo snadnou evakuaci hostů v případě požáru a jiných vážných havárií.
- Užívání zařízení hotelu je zakázáno osobám postiženým infekčním onemocněním.
- V případě, že si host přeje prodloužit svůj pobyt a jeho pokoj je již rezervován pro jiného hosta, není hotel povinen automaticky prodloužit jeho pobyt. V této situaci je přípustná možnost rezervace jiného volného pokoje v hotelu.
- Pokud host požaduje ubytování před 6. hod. ranní, bude mu k účtu připočítána i noc předchozí. Ve výjimečných případech je možná dohoda o úhradě jen části ceny, ovšem na snížení ceny nepřipadá žádný nárok.
- Hosté mají k dispozici bezpečnostní trezory v pokojích. Pro uložení cenných věcí slouží hostům trezor v recepci hotelu. Hotel nepřebírá odpovědnost za cenné věci, které si host neuložil do trezoru na recepci.
- Pokoj je vybaven inventářem dle dané kategorie hotelu. Není dovoleno bez předchozí písemné dohody přemisťování zařízení a nábytku v pokoji, i mimo něj.
- Z bezpečnostních důvodů může host v pokoji používat pouze elektrické spotřebiče, sloužící k jeho osobní hygieně (např. holicí strojek, kartáček na zuby apod.). Rovněž může host využívat nízko příkonové elektrické spotřebiče sloužící k osobní potřebě, např. notebooky, dobíječky ke kamerám a fotoaparátům, mobilní telefony apod. Je zakázáno používat rychlovarné konvice, různé ohřívače vody, žehličky apod., vyjma těch, kterými je pokoj vybaven, či které byly hostu zapůjčeny zaměstnancem hotelu na základě písemné dohody a poučení stvrzené podpisem hosta. Je přísně zakázáno provádět jakékoliv zásahy do elektrické sítě.
- Z bezpečnostních důvodů nedoporučujeme ponechávat děti do 12 let bez dozoru dospělých v pokoji či v prostorách hotelu. Za případné škody či újmy, způsobené dětmi v hotelu i v jeho okolí nesou plnou odpovědnost jejich právní zástupce, rodič či doprovod.
- Psi a jiná zvířata mohou být ubytována jen se souhlasem hotelu a za předpokladu, že host prokáže průkazem jejich nezávadný zdravotní stav. Host nese plnou odpovědnost za chování svého zvířete v hotelu a je povinen nahradit případnou škodu, která byla zvířetem v hotelu způsobena. Cena za umístění zvířete se účtuje podle platného ceníku hotelu. Host nikdy nesmí nechat své zvíře bez dozoru, anebo v zamčeném pokoji. V případě nutnosti úklidu pokoje musí zajistit zvíře tak, aby pracovník úklidu nebyl ohrožen na zdraví a životě. Doporučení hotelu je, že každý host se zvířetem na pokoji si umístí na kliku pokoje cedulku s nápisem „Nerušit / Do not disturb“ červenou stranou směrem do chodby, aby pracovník úklidu nevkročil do prostor pokoje a tím nezpůsobil nežádoucím událostem.
- Za škody způsobené hostem na majetku hotelu odpovídá host podle platných právních předpisů České republiky, zejména občanského zákoníku 89/2012 Sb.
- Host má právo využít přístup na internet pomocí hotelové sítě Wi-Fi, a to ve všech prostorech hotelu. Host nesmí využívat hotelového připojení k nelegální činnosti a nesmí napadat či jinak měnit bezpečnostní opatření hotelové sítě. Hotelová síť je chráněna vlastním firewallem a izolována virtuální sítí (VLAN); hotel však nepřebírá žádnou odpovědnost v případě vzniklých škod na počítači hosta. Hotel doporučuje používat vlastní firewall pro přístup k internetu.
- Při odchodu z pokoje je host povinen uzavřít okna či balkónové dveře, vodovodní kohoutky a vstupní dveře zavřít na západku. Pokud dveře a okna nebudou řádně uzavřeny, hotel nepřebírá odpovědnost za bezpečnost osobních věcí hosta zanechaných na pokoji.
- Při odjezdu z hotelu je host povinen odevzdat čipovou kartu od pokoje do recepce hotelu.
- Hostem zapomenuté věci bude hotel deponovat po dobu 2 měsíců. Pokud se o věci host přihlásí přes e-mailovou komunikaci, budou hostovi na písemné vyžádání zapomenuté věci zaslány. Tato služba bude účtována dle platného ceníku zasílací služby.
- Návštěvy v pokoji může host přijímat pouze s vědomím recepčního. Každá návštěva musí z bezpečnostních důvodů zapsána do knihy návštěv s těmito daty: Jméno, příjmení, adresa trvalého pobytu, datum narození a vlastnoruční podpis. Záznam musí obsahovat čas příchodu a odchodu. Návštěvy se nepovolují v době nočního klidu, to je mezi 22:00 až 07:00 hodinou.
3) Provozní procesy
- Snídaně podáváme hotelovým hostům v hotelové restauraci v době od 7:00 do 10:00 hod.
- V den příjezdu je hotelový pokoj hostovi k dispozici od 14.00 hod. V den odjezdu je host povinen uvolnit pokoj nejpozději do 11.00 hod. Pozdější uvolnění pokoje povoluje vedoucí recepce; je třeba o ně požádat nejméně jeden den předem. Za tuto službu může být účtován poplatek.
- Za ubytování a poskytnuté služby je host povinen zaplatit takovou částku, která je v souladu s předem dohodnutou cenou, příp. s platnými ceníky hotelu. Ceníky ubytování a jednotlivých služeb jsou k dispozici na webových portálech, na stránkách www.hotelastory.cz, anebo v recepci hotelu. Vzhledem k tomu, že ceny jsou nastavovány na denní bázi, nevzniká žádný právní nárok na výši ceny z minulého, nebo budoucího období.
- Při nástupu k ubytování host uhradí částku představující doplatek ceny za ubytování, tj. sjednanou cenu za ubytování, městskou taxu a případné další služby, o které projevil zájem, nebo si je doobjednal přímo na místě. V případě provedené zálohy na služby mu bude tato odečtena, a tedy výsledná cena o zálohu ponížena. Po úhradě částky za ubytování a služby bude hostovi vystaven daňový doklad v souladu se zákonem potvrzující zaplacení celého pobytu.
- V případě, že se host nedostaví k čerpání ubytování do 24 hodin po sjednaném nástupu k ubytování, je ubytovatel oprávněn odstoupit od smlouvy o ubytování a současně je oprávněn účtovat hostovi storno poplatek ve výši 100 % z výše uhrazené zálohy. Toto neplatí v případě, že zákazník o pozdějším nástupu na pobyt ubytovatele s předstihem, ne však později než 1 den před plánovaným nástupem k ubytování, telefonicky, a následně písemně upozorní.
- Účty jsou splatné při jejich předložení, nebude-li dohodnuto jinak.
- Host může odstoupit od smlouvy před uplynutím dohodnuté doby. Hotel si vyhrazuje právo účtovat na úhradu škody, která hotelu vznikne předčasným ukončením pobytu hosta takzvanými storno poplatky.
- Hotel je vybaven požárními hasicími přístroji, které jsou na viditelném a označeném místě na každém patře. V případě požáru je nutné nahlásit požár na recepci. Dále je hotel vybaven systémem EPS – Elektronický požární systém. K evakuaci je možné použít evakuační osobní výtah (s blokováním provozu pro hasiče) a schodiště. Host je povinen seznámit se s evakuačním plánem a bezpečnostními pravidly v případě požáru. Všechny ústupové cesty jsou dle zákona označeny zelenými šipkami s vyobrazenou osobou. Tyto evakuační světla mají vlastní zdroj, a tedy svítí i v případě výpadku elektrického proudu.
- Z důvodu bezpečnosti jsou prostory před vchodem do hotelu, v recepci a chodby snímány kamerami. V souladu s rozhodnutím Úřadu pro ochranu osobních údajů jsou záznamy z kamery uchovávány nejdéle po dobu 14 dnů.
4) Host je povinen:
- seznámit se s ubytovacím řádem a dodržovat jej,
- řádně užívat prostory hotelu, udržovat čistotu a pořádek, chránit vybavení a zařízení před poškozením;
- případnou způsobenou škodu bezodkladně oznámit,
- dodržovat aktuálně platné hygienické předpisy a požadavky hotelu (např. nošení respirátorů v souvislosti s pandemií koronaviru Covid – 19),
- v době od 22 hod do 07 hod (doba nočního klidu) se chovat způsobem, aby nerušil ostatní osoby nadměrným hlukem, a to ani v okolí hotelu,
- akceptovat zákazové a příkazové cedule umístěné na, nebo v blízkém okolí dveří a oken.
Host je povinen dodržovat všechna ustanovení „Ubytovacího řádu“, bezpečnostní a protipožární předpisy hotelu. V případě, že je poruší, nebo i přes výstrahu hrubě porušuje dobré mravy nebo jinak porušuje své povinnosti či překračuje svá práva, je hotel oprávněn odstoupit od smlouvy s hostem před uplynutím dohodnuté doby. Případné způsobené škody je povinen host v plné výši uhradit.
5) Host nesmí bez souhlasu hotelu:
- provádět podstatné změny v prostorách určených k ubytování (stěhovat nábytek atp.),
- odnášet jakékoli vybavení a zařízení z prostor určených k ubytování a vynášet potraviny a jídla z prostor snídaňové restaurace,
- v budově hotelu kouřit a používat otevřený oheň,
- nosit zbraň, střelivo a výbušniny nebo je jinak přechovávat ve stavu umožňujícím jejich okamžité použití, držet, vyrábět nebo přechovávat omamné nebo psychotropní látky nebo jedy, nejde-li o léčiva, jejichž užívání bylo hostu předepsáno lékařem.
6) Obecné
Hotel, jako prodávající, v souladu s ust. § 14 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, informuje hosta (spotřebitele) o možnosti řešit spory, vyplývající ze smluv uzavřených s prodávajícím, prostřednictvím subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz), se sídlem Štěpánská 567/15, Praha 2, PSČ 120 00.
Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
U směnárenských činností a obchodů, v souladu se zákonem 277/2013 Sb. má host právo podat stížnost České národní bance, se sídlem Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1 a podat návrh Finančnímu arbitrovi, se sídlem Legerova 69, 110 00 Praha 1. Stížnosti a návrhy na zlepšení činnosti hotelu přijímá vedení hotelu.
7) Informace o nakládání s osobními údaji
- Hotel zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), správcem osobních údajů je společnost Ubytování J.T. s.r.o., Kolovratská 58/1, 10000 Praha – Strašnice.
- Oprávnění ke zpracování osobních údajů Hotel získává na základě osobního souhlasu o zpracování osobních údajů anebo na základě smluvního vztahu podnikatelských subjektů, pokud je objednatelem ubytování firma.
- Informace o zpracování osobních údajů: Osobní údaje hotel zpracovává dle zákonné povinnosti vyplývající ze zákona č. 326/1999 Sb. O pobytu cizinců na území ČR a zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, zákona č. 253/2008 Sb. proti praní špinavých peněz a z důvodu plnění poskytovaných služeb a povinností z toho vyplývajících. Více informací o zpracování osobních údajů viz např. stránky Úřadu pro ochranu osobních údajů https://www.uoou.cz/. Domnívá-li se host, že dochází k neoprávněnému zpracování jeho osobních údajů, může se obrátit se stížností na dozorový orgán, kterým je pro území České republiky zmíněný Úřad pro ochranu osobních údajů.
Kontaktní údaje hotelu jsou: Hotel Astory, Nádražní 26, 301 00 Plzeň, Česká republika, tel.: (+420) 379 302 302, e-mail: info@hotelastory.cz.
Tento „Ubytovací řád“ nabývá účinnosti dne 15/01/2022 a nahrazuje případný Ubytovací řád předchozího data.
Velice náš těší, že jste si vybrali právě náš hotel a vážíme si Vaší důvěry. Doufáme, že u nás budete spokojeni a že Váš pobyt splní Vaše očekávání. Tento ubytovací řád má chránit všechny naše hosty a i nás, kteří poskytujeme ubytovací a další služby s ubytováním spojené. Velice rádi uvítáme jakékoliv návrhy na zlepšení úrovně poskytovaných služeb. Jsme si vědomi, že je stále možnost něco zlepšovat.
V Plzni dne 10/01/2022